سیستم تغذیه جهان گستر

سیستم رزرو غذا: راهکاری سریع و آسان برای تهیه، رزرو و توزیع غذا

سیستم رزرو غذا و اتوماسیون تغذیه یکی از سیستم های جامع و کاربردی برای مدیریت و بهبود مراحل صرف غذا در سازمان های دولتی، دانشگاه ها، کارخانه ها و شرکت های خصوصی است. امروزه با گسترش خدمات الکترونیکی و با توجه به افزایش تعداد افراد و نیاز به خدمات غذایی در سلف سرویس های بزرگ، استفاده از سیستم های اتوماسیون برای مدیریت تغذیه و رزرو غذا اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

سیستم اتوماسیون تغذیه به هدف تسریع و سهولت فرآیند رزرو غذا طراحی و راه اندازی شده است.

 

رزرو آنلاین غذا از طریق اتوماسیون ستاره و دستگاه مهر

سیستم رزرو غذا به صورت حضوری علاوه بر ایجاد بی نظمی و شلوغی در سلف، منجر به نارضایتی و اتلاف وقت دانشجویان، پرسنل اداری و کارکنان سلف می شود. همچنین دانشگاه ها یا سازمان های مربوطه هزینه زیادی را برای تهیه، نگهداری و پشتیبانی دستگاه های رزرو متحمل می شوند. استفاده از اتوماسیون تغذیه در سلف سرویس ها موجب کنترل، مدیریت و تسهیل فرآیند رزرو غذا می شود.

شرکت ستاره جهان گستر با اتکا به سال ها سابقه درخشان در زمینه اتوماسیون صنعتی، تولید دستگاه های الکترونیکی و نرم افزار و با توجه به نیازها و آشنایی با نحوه خدمات دهی سلف سرویس ها، سیستم اتوماسیون تغذیه ستاره را برای مدیریت رزرو طبخ و توزیع غذا تولید کرده است. کارشناسان و متخصصان شرکت ستاره جهان گستر با توسعه نرم افزار اتوماسیون ستاره و دستگاه مهر و تشخیص چهره ، یک سیستم اتوماسیون غذا با امکان شارژ اعتباری حساب طراحی و به بازار عرضه کرده اند. این نرم افزار قابلیت رزرو غذا توسط کاربران را از طریق اپلیکیشن موبایل، وب سایت تغذیه مراکز و دستگاه های رزرو غذا فراهم کرده است. به کمک این نرم افزار دانشجویان و کارکنان این امکان را دارند که به راحتی وارد اتوماسیون تغذیه شوند و برنامه غذایی بارگذاری شده را مشاهده نمایند. سپس به صورت اینترنتی و در کوتاه ترین زمان غذای خود را در روز و تاریخ مورد نظر انتخاب و رزرو نمایند.

انتخاب وعده های غذایی به صورت آنلاین مانع از طبخ غذای مازاد و اتلاف هزینه می گردد.

 

مزایای سیستم اتوماسیون تغذیه

سیستم رزرو غذا دارای مزیت های فراوانی برای کاربران، مدیران و پیمانکاران است. از مهم ترین مزایای اتوماسیون تغذیه می توان این موارد را نام برد:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه: با استفاده از سیستم اتوماسیون غذا، کاربران قادر به رزرو غذا و پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین هستند. در این روش، محدودیت زمان و مکان برای ارائه خدمات وجود ندارد و این امر مانع از اتلاف وقت، انرژی، هزینه و مراجعه حضوری افراد می گردد.
  • افزایش کارایی و بهبود خدمات: با استفاده از سیستم رزرو غذا، مدیران مراکز مربوطه قادر به مدیریت بهتر منابع، کنترل موجودی و برنامه ریزی بهتر و کارآمدتر برای تامین و تهیه غذا هستند.
  • کاهش خطا و افزایش دقت: با حذف عوامل انسانی در فرآیند رزرو غذا، خطاهای مربوط به سفارشات غذایی کاهش می ‌یابد و کاربران از خدمات بهتر و دقیق تری بهره مند خواهند شد.
  • بهبود تجربه کاربران: با استفاده از سیستم اتوماسیون تغذیه، کاربران قادر به رزرو راحت تر و سریع تر غذا هستند و در نتیجه، رضایت بیشتری از روند تامین غذا خواهند داشت.
  • صرفه اقتصادی: راه اندازی اتوماسیون تغذیه نقش موثری در کاهش هزینه ها دارد. استفاده از سیستم رزرو غذا در مقایسه با فروش ژتون کاغذی، به طور میانگین ماهانه حدود 20 تا 40 درصد در کاهش هزینه ها موثر بوده است.

نرم افزارهای رزرو آنلاین غذا به گونه ای طراحی شده اند که در صفحه وب، تبلت و تلفن همراه به راحتی قابل استفاده باشند.

 

طراحی و پیاده سازی سیستم رزرو غذا

یکی از نکات مهم و کاربردی در نرم افزارهای اتوماسیون تغذیه، نوع طراحی رابط کاربری و قابلیت استفاده آسان برای کاربران است. از مهم ترین نکات برای پیاده سازی سیستم رزرو غذا می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. طراحی یک رابط کاربری گرافیکی کاربر پسند و قابل دسترس برای رزرو غذا و پرداخت هزینه.
  2. اتصال سیستم به پایگاه داده های موجود برای تهیه آمار، بررسی موجودی، مدیریت سفارشات و پرداخت هزینه ها.
  3. برنامه ریزی منظم برای تهیه و تامین نیازهای غذایی کاربران و جلوگیری از نقصان موجودی.

مهم ترین اهداف سیستم رزرو غذا

اتوماسیون غذا به اهداف و دلایل مختلفی طراحی و راه اندازی شده است. در واقع، سیستم رزرو غذا به منظور تسهیل استفاده از خدمات به کار گرفته می شود. از مهم ترین اهداف اتوماسیون تغذیه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بهینه سازی شیوه پرداخت پول و حذف مشکلات ناشی از استفاده و جابجایی پول نقد
  • آمار دقیق برای تهیه و طبخ غذا، بهبود در روال تحویل غذا و جلوگیری از پخت غذای مازاد
  • عدم نیاز به صدور و چاپ ژتون
  • استفاده بهینه از منابع انسانی، جلوگیری از سوء استفاده افراد و عدم مراجعه حضوری
  • جلوگیری از ایجاد ازدحام، بی نظمی و صف های طولانی

سیستم اتوماسیون تغذیه طراحی شده توسط شرکت ستاره جهان گستر این قابلیت را دارد که کاربران غذای یک هفته خود را رزرو نمایند. این کار علاوه بر ایجاد نظم و آمار دقیق، به افزایش راندمان کار سلف سرویس های مراکز آموزشی/دانشگاهی و سازمانی کمک می کند. دانشجویان و کارکنان می توانند با توجه به ذائقه و رژیم غذایی خود، انتخاب مناسبی داشته باشند. سیستم رزرو غذا ستاره جهان گستر با جدیدترین فن آوری های روز طراحی شده است و با توجه به نیاز مراکز قابلیت شخصی سازی را دارد. این نرم افزار از روش های مختلفی نظیر کارت هوشمند، شماره پرسنلی، کد رزرو غذا، رمز ورود، اثر انگشت و تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می کند. این سیستم با ارائه آمار دقیق و گزارش روند کار می تواند به بهره وری بیشتر مدیران و پیمانکاران کمک کند.

سخن پایانی

سامان دهی مناسب تامین غذا در سلف سرویس دانشگاه ها، ادارات و سازمان ها با استفاده از سیستم رزرو غذا، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، به بهبود سرویس دهی و کاهش خطا در فرآیند تامین غذا کمک می کند. به طور کلی پیاده سازی سیستم اتوماسیون تغذیه، موجب تسهیل در روند تهیه، رزرو و توزیع غذا در سلف سرویس های بزرگ می گردد.